donderdag 14 augustus 2008

back to the origin of my species

And now everything's complicated.... Valerie stuurt posts vanuit Thailand en ik vanuit Nederland. Niet dat er zoveel verschil is (minder dan ik had verwacht), want ook hier schijnt het zonnetje en zit ik in korte broek en t-shirt. Aan de andere kant, Valerie zit lekker in haar bikini op een tropisch eiland....
Ik heb net alle was gedaan en heb alle foto's bekeken en er een selectie van gemaakt om op internet te zetten. Dat is bij deze dus gebeurd. Verder heb ik nog een paar leuke video's van het duiken die ik jullie natuurlijk niet kan onthouden:
Valerie duikt! en
Mark-Jan duikt!.
De laatste dagen op de eilanden waren super, zoals Valerie in de vorige post al vertelde. Maandag om half tien heb ik afscheid genomen van Valerie. Met een pick-up werd ik opgehaald en naar de pier gebracht. Daar werd ik naar een soort van containerschip geloodst met een heleboel matrassen erin. Daar mocht ik gaan slapen. Ik was meteen weg en werd wakker toen we op het punt stonden om in Chumphon (vasteland) aan wal te gaan. Het was op dat moment overigens rond half zes 's ochtends. Na wat gezocht te hebben naar het volgende vervoer, bracht een Thaise vrouw die geen Engels spreekt me naar de overkant van de weg, waar ik moest wachten op vervoer. Samen met nog een paar andere mensen (een groepje spanjaarden) heb ik daar een klein halfuurtje gewacht, totdat er een minibusje kwam dat ons naar het busstation bracht. Van daaruit vertrok de bus naar Bangkok. Een helse reis van 8 uur... In Bangkok vond ik een nederlander (een leraar Engels uit Leiden) die ook naar Khao san road ging. Samen met hem heb ik een taxi gepakt. Voor 70 baht (1,5 euro) stond ik op de plaats waar ik wilde zijn. Nu moest ik alleen nog het guesthouse zoeken waar Sandra en Suzan (twee meiden die we tijdens het duiken hebben ontmoet en die toevallig hetzelfde vliegtuig terug hadden) zaten. Dat guesthouse had ik gelukkig redelijk snel gevonden. Eindelijk douchen en even zitten (by now was het zes uur 's avonds). Nadat ik mijn tas op mijn kamer had gegooid ben ik even gaan shoppen op Khao San road. Wat shirtjes gekocht en heftig afgedingd, was wel weer een keer leuk! 's Avonds ben ik met Sandra en Suzan gaan eten en nog even rondgewandeld, maar ik was heel erg moe en heb het niet erg laat gemaakt.
De volgende dag zijn we naar het vliegveld gegaan en hebben we zonder veel problemen de terugreis gemaakt. Ik moest alleen nog wel even vervoer regelen naar Roermond vanaf Dusseldorf. Gelukkig waren twee collega's, Fiona en marjolein, zo aardig om dit voor me te regelen! Om twaalf uur 's avonds was ik thuis en ben ik meteen als een blok in slaap gevallen. En daar eindigt mijn Thailand avontuur.
Voor nu is het een beetje uitrusten, wat spullen op orde brengen en dinsdag Valerie van het vliegveld halen. Oh ja, en zaterdag naar een concert van Iron Maiden!
Tot later,

Mark-Jan

2 opmerkingen:

Ingrid Ruesink zei

"geplaatst door MJ en Val op 14-aug-2008 om 16:26"

Hum, tis nu hier in Uden 14 augustus en 15.26 uur. Zoveel tijdverschil tussen Uden en Roermond ;-)

Btw, we're back home as well, vanaf 04.00 uur vanochtend, cheerioh!

Valerie zei

@MJ: Goed te horen dat je heel thuis bent gekomen (maar hoe :/). Gaat het nu weer wat beter? Uitgejetlagd? Oh wacht, ik ga je ook al een mailtje sturen, laterr :P

@Ingrid: Jajaja, onze naam op het weblog is 'MJ en Val', wel zo handig toch? :P

Ahhhh, ik vroeg me al af wanneer jullie terugkwamen! Maar ja, tijden en data zijn sowieso vrij lastig op dit eiland. (Een discussie die ik gisteren had: "Het is vandaag toch de 15e? Nehhh, de 14e! ..He? Een tijdje terug was het nog de 13e..? Maar, welke dag is het dan vandaag? Woensdag toch? Of dinsdag? Nee, donderdag. He? Wat?" :P Mn horloge heb ik al vier weken niet meer aan. :P

En, hoe was het in La Sicilia? Zo goed als verwacht? Ik kijk uit naar alle verhalen als ik terugkom! :))

Cheeriooo,

Val