woensdag 20 augustus 2008

The Last Days

Nou, ik (Val) ben ook weer terug in het vertrouwde (grijze, regenachtige :P) Nederland! Eerlijk gezegd vind ik het niet eens zoo erg.. eindelijk geen jengelende Thai en toeristen meer om je heen, geen tropenhitte incl. tropenmuggen, geen putluchten /bbq-luchten /vuilnisbeltluchten.. ahhh. Eindelijk rust. :P

Oh, voordat ik verder ga, mijn telefoon is per ongeluk geblokkeerd geraakt een paar dagen geleden, dus vreest niet als je gesmst/beld hebt, ik ben heel in NL aangekomen en sms zsm terug ;)

15/08/08: Tao! - A turtle on Turtle Island
Eens kijken, waar was ik de vorige keer gebleven? Oh ja, de relaxte ochtend. Daarna heb ik dus nog twee fundives gedaan, waarbij ik een schilpad heb gezien! Dat was echt heel erg cool, want die zie je niet vaak. En verder ook nog een huuuge kwal, wat ergens wel freaky was, en verder nog meer mooie visjes, koraal en zeesterren. Na die twee duiken had ik een uurtje pauze, om daarna aan de nightdive te beginnen. Pffff. Dat was best wel heftig, maar het meer dan waard! Ik dook alleen met Dan, een divemaster, en omdat het bijna volle maan was, hadden we supergoede visibility! Ennn er was geen andere duikschool in het water (wat echt een premiere is). Daardoor hebben we echt superveel gezien, zoals zwemmende blue-spotted sting rays (roggen), puffer fish, hermit crabs (heel duidelijk te zien), een supergrote reef crab, feathered star fish, a crown of thorns, a Spanish dancer (een geplette rups, zeg maar), weer die enorme kwal, en glass cleaner shrimps (die kleine geestjes leken). Echt heel, heel, heel erg cool was het. Na het duiken hebben we lekker een biertje gedronken in de bar van het duikresort, en zijn later nog even langs de Lotusbar geweest. Echt een heel erg relaxte, mooie dag was dat.



16/08/08: Full Moon Party
Deze avond zou de Full Moon Party (FMP) zijn op Koh Phangan, dus we (Daan en ik - we zijn uiteindelijk maar gezellig dingen samen gedaan, hij was er ook alleen) gingen maar wat snorkelen in Tanote Bay. Nou vond ik altijd dat snorkelen tot duiken staat als korfbal tot basketbal, maar daar kom ik toch van terug. In Thailand, of in ieder geval op Koh Tao kun je ook al zoveel zien met snorkelen, dat het echt de moeite waard is. Het koraal hangt gewoon recht onder je (ook wel oppassen dus). Daarna nog even met MJ geskypt, and off we were! Lekker op de party boat, vol met feestvierders, en een 'gratis' biertje van de organizatie :P Ik had eerlijk verwacht dat de FMP een beetje.. te trance/techno zou zijn, vooral voor zuipende tieners (ja, weet ook niet waar dat vandaan kwam :P), maar dat viel me (of ons eigenlijk) honderd procent mee!

Het was eerder een groot festival met een hoop mooie verlichting, en een lang strand met een hoop tenten met allemaal verschillende muziek, en overal buckets met drank te koop. :P En uiteindelijk vonden Daan en ik de tent (of eigenlijk het stuk strand) met techno zelfs het mooiste. Het was echt vet. Er waren... enorm veel mensen, en de sfeer was goed. Rond twee uur was ik er wel een beetje klaar mee, want ik was wat mensen kwijt en iedereen begon een beetje dronken te worden, maar het was wel echt een gaaf feest. Om vier uur nam ik de 'taxi' terug naar de pier, en om vijf uur gingen we met de boot terug. Daarna nog een taxi naar Sairee Beach, en toen lekker slapen. Het was allemaal wel prima, en de verhalen over een slechte sfeer en diefstal en weetikveel waren gelukkig allemaal niet van toepassing. :)



17/08/08: Uitkateren dan maar
Deze dag, mijn laatste dag voordat ik terug zou gaan, had ik ingeroosterd voor uitkateren, relaxen en genieten. Nou dat heb ik ook gedaan, want ik was behoorlijk gaar na maar vier uur slapen (daarna lukte het niet meer - ik bedank de tropenhitte en de putlucht van het riool naast onze bungalow). 's Middags nog wat souvenirtjes gezocht (geen succes), en een oliemassage gehaald (voor 6 euro) ........Valhalla. 's Avonds de zon bij de pier zien ondergaan onder genot van een biertje (en later een Vanilla Kamikaze :D) en echt lekkere(!) bruschetta. Daarna weer gegeten bij die Indiaan, en even langs Big Blue en de Lotus. Same same but different ;)

18/08/08: Fare them well
Nou, dan was eindelijk de dag van het teruggaan aangebroken, en we namen de boot naar Chumphon (high speed catamaran, woohoo!), en vanuit daar een huge bus met airco (en zowaar beenruimte!) naar Bangkok.. Wat uiteindelijk toch wel gaar was, bijna 8 uur achter elkaar in de bus. In Bangkok even over Khao San Road gestruind/gestresst, weer geen souvenirs gevonden (sorry!), en op naar het vliegveld, waar ik bijna in slaap viel in een cafeetje en daarna daadwerkelijk bij de gate, maar ik werd gelukkig wakker gemaakt door een aardig meisje. Van 01:25 naar Dubai, 04:30, daar drie uur wachten (man, was ik gaar!), en toen door naar Düsseldorf, waar ik werd opgehaald door mijn lieftallige vriendje :P Om twee uur de volgende dag stond ik weer op Europese grond, en niet veel later waren we gewoon weer lekker in Roermond. Pffff. Dat was me het ritje wel.

Maar nu ben ik hier lekker aan het relaxen, en straks nog even langs Uden, en dan begint de lol op de uni weer. :P Maar ik klaag niet, want het was echt een geweldige vakantie! We hebben echt zoveel gezien en gedaan, echt ongelooflijk. En ik ben wel blij dat ik ook nog dat weekje relaxen er achteraan had (en niet alleen voor de schilpad ;)), want anders was het misschien wel wat hectisch/druk geweest. Het enige wat me een beetje is tegengevallen, waren de Thai zelf. Maar ja, ik denk ook dat die gewoon behoorlijk door het toerisme zijn verpest, want ik heb ook toeristen gezien waarvan ik dacht.. Maar goed.

Ik vond het echt super! Cheers (of 'chok dee') to that! ^__^

1 opmerking:

Anoniem zei

welkom terug valerie!!!